Thursday, February 20, 2014

FRIENDSHIP OR LOVE?


'CINTA ITU MEMANG INDAH JIKA KITA SELAMI'



'SAHABAT SEJATI SENTIASA DI SISI'


SALAM PERMULAAN DUNIA BLOG ;)

                   Hye semuanya sahabat handai dan juga blogger2. Harini hati aku terdetik nak berkongsi and share pengalaman aku pasal topik kali ni lah kan. Hehe. Yelah kita semua tahu kan dalam dunia or zaman yang macam sekarang ni , macam2 ragam manusia kita boleh tengok . Antaranya yang berpura pura seperti dalam post aku yang baru-baru ni. So harini kita touch lah pasal yang sweet2 pulak kan? Kalau asyik topik panas je siapa yang nak baca pun kan? So shall we? :D

                   Okay , siapa yang korang rasa lebih penting dalam hidup korang? Kekasih atau sahabat? Soalan ni aku tujukan pada orang yang ada kekasih lah kan. Hehe kadang2 bila kita keluar dengan kawan-kawan , mulalah time tu girlfriend kita nak call ke nak jumpa kan? Haha aku pernah lalui saat macamni and taktahu nak cakap macam mana sebab bila kita keluar dengan kawan girlfriend kita kata tak sayang pulak kan? HEE SORRY aku just andaikan je okay. Sebab kebanyakan kita kalau keluar dengan kawan mesti nak enjoy and jarang on fon kan? Tapi yelah girlfriend kita care pasal kita sebab tu dia jadi meroyan macamtu kot? Hahaha sorry sayang kalau baca blog ni. 

                   Manisnya cinta ini tak jauh bezanya dengan manisnya kurma ini. Tagline aku ,sorry kalau tak berapa attractive. Haha .Bagi aku,selamilah cinta selagi kita mampu dan jangan sia siakan pasangan kita. Cintai dan kasihilah dia sebagaimana kita kasihkan ibu kita. Fuyooo ayat aku. HAHAHA. Bagi aku jugak sahabat tidak kurang pentingnya dalam kehidupan kita. Tanpa mereka tiadalah tawa dan tanpa mereka juga tiadalah duka. 


   KENAPA LELAKI AMAT SUSAH MENJADI KAWANBAIK SEORANG PEREMPUAN?               

          

                      SAHABAT. Siapa tahu maksud sahabat? Senang je cakap kawan lah apa lagi kan?
Tapi mana mereka sewaktu kita memerlukan? Segelintir sahabat sejati je yang masih berada di sisi sewaktu kita berduka. Mereka jugalah yang menjadi lagu dalam hidup kita. Hargailah sahabat kita selagi kita masih mempunyai sahabat kerana sahabat sejati sekarang amatlah susah dicari .
Korang pun mesti ada sahabat baik kan? Aku tumpang gembira dekat korang sebab aku pernah ada kawan baik selama 5 tahun dan sekarang aku dan dia seperti orang asing. KENAPA? 



                        Its all about trust .Aku tak salahkan dia. Aku dipisahkan dengan kawan baik aku sendiri oleh satu lontaran fitnah yang aku sendiri tak expect time tu. Until now aku masih ingat insan yang bergelumang dengan dosa sepanjang hidup dia tu. But past is past ,what we have to do know is to do awesome in our life .YEAHHH! Haha overexcited pulak.Sorry ye kawan-kawan.
Salam penutup kata dari yang ikhlas, Muhd Hafiz B Zulkefli.Sehingga ke story yang lain pula.   Adios ! ;)
  

2 comments: