Sunday, February 16, 2014

KENAPA PERLU BERPURA-PURA?

'SEPANDAI-PANDAI TUPAI MELOMPAT'

'AKHIRNYA JATUH TERJOLOPOK JUGAK.HAHAHA.'


SALAM SAUDARA ,

          Kali ni aku nak cerita pasal kisah dalam kehidupan kita. Ombak2 kehidupan yang mencoretkan setiap manusia di muka bumi ni.Hahaha aku yakin korang memang selalu dengar peribahasa ni kan? of course lah sebab kita pun tengok tv jugak , bila tengok tv ada berita tengok berita ada pulak penyamun kantoi kena tangkapkan? Haa dah kena lah dengan peribahasa tu.

TAPI.....

          Itu bukan topik yang aku nak share kat sini. Haaa ok mcmni lah , aku nak tanya pendapat korang eh pasal orang yang bertalam dua muka ni . Macam mana muka diorang ah? Separuh manusia separuh anjing ke? OPPS! Sorry lah terkasar bahasa sikit. Biasalah emosi manusia bukan senang nak jaga kan? HAHAHAHA..

          Kenapa aku buat post yang macamni? Sebab aku tak GEMAR & BENCI ada orang yang berhatikan ular macamni di sekeliling aku. So, aku sarankan kalau berkawan tu kan, tak kisah lah dekat mana ke sekolah ke pejabat ke bersukan ke, jangan terlalu open tentang kisah kita dengan mereka mereka ni. NESCAYA.. cewah berpujangga pulak aku dekat sini, hahaha, kita akan sering dihujani dengan fitnah2 yang tiada usul kebenarannya.

          Aku bercakap pasal aku dah ada pengalaman deal dengan orang2 macam ni. Macam2 ragam,ada yang jenis lupa diri pun ada. Okay aku bagi contoh dekat sini ,dia baru masuk crowd kita sebagai orang baru and bila dah selesa dengan orang lama mula nak tun juk diri tu bagus sangat lah weh? PUIHHH aku ludah je kat orang macamni. Hahaha OPPS mintak maaf sekali lagi emosi terlepas.

          Okay last aku nak kongsikan sekali ,kita sesama umat Islam tak perlu lah nak bermuka muka sesama kita. Nescaya hidup kita tak aman, percayalah. Kawan bersuka ria memang senang kita genggam , tapi bila sampai masa berduka adakah mereka di saat kita perlu? Bagi kawan yang sejati sudah tentu akan ada untuk kita pada kedua dua masa tersebut. 

          Ini blog hafiz zulkefli yang punya bukan ahmad albab yang punya. Hehehehe. Sehingga kita bertemu lagi yaa? Assalamualaikum dan sejahtera ke atas semua ;) ;) ;)

    

No comments:

Post a Comment